Traficul dat peste cap în Pitești ne costă o sumă uriașă! Vezi cine sunt responsabilii pentru haos

Andri
3 Min Read
Traficul dat peste cap în Pitești ne costă o sumă uriașă! Vezi cine sunt responsabilii pentru haos

Dacă fosta conducere a Primăriei Pitești era conoscută pentru afinitatea către sensurile giratorii, actuala conducere va rămâne în memoria colectivă pentru numărul bolnăvicios de semafoare instalate în municipiu. De exemplu, în mai puțin de un kilometru, în zona Nord a orașului, pe strada Negru Vodă, de la intersecția cu strada Calea Bascovului și până la complexul John sunt 7 semafoare, unele dintre ele montate la nici 50-100 metri unele de altele!

Degeaba urlă piteștenii pe rețele de socializare, reprezentanții Primăriei Pitești și cei din comisia de sistematizare a circulației fiind insensibili la orice argument din partea șoferilor. Aceștia au ajuns la concluzia că era mai bine înainte, una dintre cele mai controversate schimbări fiind desființarea sensului giratoriu de la intersecția străzii Negru Vodă cu strada Mircea Eliade (în dreptul benzinăriei Mol).

Ce multă lume nu știe însă este costul uriaș al acestei amețeli din trafic, patronată de conducerea Primăriei, în frunte cu primarul Cristian Gentea- peste 27 milioane de lei! Contractul pentru proiectul de semaforizare inteligentă, denumit „Implementarea unui sistem de management integrat al traficului, sistem de monitorizare video, inclusiv pentru transportul public de călători” a fost semnat pe 6 ianuarie 2022 între Primăria Municipiului Pitești cu Asocierea S.C. ALTIMATE S.A. (lider asociere) și S.C. TRIDENT SERVICII ȘI MENTENANȚĂ S.A. (asociat), cu subcontractanții S.C. I WAVE SOLUTIONS S.R.L. și CROSS Zlín, pentru suma de 27.467.379 lei fără TVA. Termenul de execuție este de 14 luni.

Finanțarea a fost obținută prin Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării durabile, Obiectiv specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, dar și din sume alocate de la bugetul local.

Pentru realizarea sistemului, vor trebui modificate  nu mai puțin de 38 de intersecții din municipiul Pitești. La întrebarea dacă chiar merită deranjul și banii, numai șoferii din Pitești sau care tranzitează orașul pot răspunde. Probabil maximul de “satisfacție” în trafic va fi atins de luni, 5 septembrie, odată cu începerea noului an școlar.

Distribuie