Primăria Pitești insistă să “îngroape banii” în containere de gunoi, după ce anul trecut s-a făcut de râsul piteștenilor și al presei centrale, când o investiție de peste 4 milioane lei a funcționat cu adevărat doar vreo trei săptămâni.
Acum Primăria Pitești anunţă că a depus la Agenția pentru Protecția Mediului o solicitare de emitere a acordului de mediu pentru proiectul “Amenajare platforme containere îngropate”, care vor fi amplasate în cartierul Trivale. Anunțul vine după ce în luna iulie la Primăria Pitești a fost semnat contractul de furnizare pentru 134 bucăți containere îngropate și o mașină automată de ridicare a acestor containere. Contractul de furnizare a fost semnat cu SC EUROPEAN WASTE TECHNOLOGY SRL, pentru suma de 14,6 milioane lei, având o perioadă de execuție de 9 luni. În cadrul contractului se vor realiza în cartierul Trivale 23 de platforme de colectare selectivă a deșeurilor municipale, pe 5 fracții și va fi livrată mașina de ridicare a containerelor. Acum, ca și în urmă cu câțiva ani, administrația Gentea face aceeași greșeală, pentru că contractul nu prevede mai multe mașini de ridicare- deci toată speranța reușitei proiectului este agățată de macaraua unui singur exemplar!
Între timp, în Pitești, în cartierele unde au fost instalate deja containere de gunoi îngropate, se folosesc tot clasicele (inestetice și infecte) pubele de gunoi. Și asta deoarece mașina care trebuia să ridice containerele îngropate s-a defectat, în martie anul trecut, la câteva săptămâni de la punerea în folosință și „inaugurarea” cu mare tam-tam. Un utilaj în garanție, pe care s-au cheltuit 350.000 de euro, a devenit nefuncţional după ce brațul de ridicare s-a fisurat. Macaraua a cedat după ce, în prealabil, au fost descoperite probleme și la platformele de gunoi în sine, care se umpleau cu apă și îngreunau foarte mult ridicarea containerelor.
Așa se face că de un an și jumătate containerele îngropate (67 la număr, instalate pe 22 platforme de gunoi) din trei cartiere piteștene sunt de decor, în paralel fiind plasate și folosite de către Salubritate pubele clasice. Nici aceasta nu au fost ieftine, împreună cu mașina stricată valorând peste 5 milioane lei, contractul fiind semnat pe vremea fostului primar, Cornel Ionică.