Grupul Renault a dezvăluit planurile pe care le are cu Dacia după parteneriatul cu chinezii

Andri
3 Min Read
Grupul Renault a dezvăluit planurile pe care le are cu Dacia după parteneriatul cu chinezii

Într-un comunicat de presă, Grupul Renault explică ce se va produce la uzinele Dacia de acum încolo, după ce compania s-a împărțit în 5 entități diferite. Una dintre entități, Ampere, va fi dedicată exclusiv domeniului electric și software, iar cea din care face parte Dacia se va numi Power și preia activitatea de bază tradițională a Renault Group, care va continua, prin dezvoltarea de “vehicule termice și hibride inovatoare cu emisii scăzute”. De asemenea, se vorbește de electrificarea treptată a gamei de modele produse de Dacia.

“Vehiculele termice și hibride vor continua să reprezinte până la 50 % din vânzările mondiale de vehicule de persoane chiar și în 2040. Dezvoltarea unor tehnologii eficiente în acest domeniu este esențială pentru viitorul oricărui constructor auto mondial. Din acest motiv, Renault Group urmărește dezvoltarea acestei activități de bază, prin lansarea unei game complet noi de modele Dacia, Renault ICE & Hybrid (vehicule de persoane), LCV, și prin crearea unui furnizor mondial lider în domeniul tehnologiilor de motorizare termică și hibridă.

Dacia: o marjă operațională în creștere de la 10 % în prezent, la 15 % în 2030

Modelul de business Dacia este unic, bazat pe combinația câștigătoare a următoarelor componente principale:

O inginerie centrată pe design-to-cost (eficiența costului) care oferă deja un avantaj de cost solid, exprimat în două cifre.

O bază industrială și de aprovizionare cu costuri de referință competitive.

Un model de distribuție de tip „asset-light” care asigură un nivel de cost comparabil cu un model de agenție.

85 % din vânzări către clienți particulari.

Ca urmare a acestor factori, Dacia generează deja o marjă operațională de peste 10 % și are ambiția de a ajunge la 15 % în 2030.

Pentru aceasta, Dacia, în prezent lider în segmentul B, va aborda, cu îndrăzneală, segmentul superior. După Jogger în acest an, Dacia Bigster va concretiza această evoluție a mărcii către segmentul C, evoluție care va fi consolidată ulterior de alte două modele și care va permite dublarea perimetrului sursă de profit (profit pool). În paralel, Dacia va continua să își reducă costurile și va beneficia de dublarea volumelor platformei CMF-B globale care va atinge (pentru toate mărcile grupului) 2 milioane de unități la orizontul anului 2030. Dacia va contribui la reinventarea lanțului de valoare termic datorită cooperării cu proiectul „Horse” în dezvoltarea de motorizări revoluționare adaptate pentru carburanți alternativi și sintetici. Dacia își va electrifica treptat gama din Europa fiind un pionier al soluțiilor electrice accesibile”, transmite grupul Renault.

Distribuie