Efectul Rabla: Vânzările de mașini noi au scăzut în primele două luni din an

Andri
2 Min Read
Creștere de peste 6% pe piața mașinilor noi. Vezi topul mărcilor preferate de români

Diminuarea subvențiilor oferite de stat prin programul “Rabla” în 2024 se observă deja în cifrele de vânzări din primele două luni. De exemplu, pentru achiziția unei mașini electrice noi, subvenția este acum aproximativ jumătate din ceea ce se oferea anii trecuți (5000 euro vs 10.000 euro). În schimb, înmatriculările de mașini second-hand au cunoscut o creștere considerabilă, de peste 16% comparativ cu anul trecut.

Astfel, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România cu 2,6%, în primele două luni ale acestui an, comparativ cu acelaşi interval din 2023, relevă datele centralizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). La nivelul lunii februarie 2024, înregistrările de autoturisme noi s-au diminuat cu 8,92% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, până la un volum de 11.339 de unităţi.

Pe primele două luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 24.072 de unităţi, în scădere cu 2,6% raportat la intervalul similar din anul anterior, când s-au consemnat 24.715 de unităţi.

Clasamentul mărcilor de autoturisme noi, în perioada ianuarie – februarie 2024, este condus de Dacia, cu 7.264 de unităţi, urmată de Toyota – cu 1.846 de unităţi, Skoda (1.700), Hyundai (1.544), Renault (1.344), Volkswagen (1.343), Mercedes (932), Ford (878), Tesla (859) şi Kia (775).

În ceea ce priveşte autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins, în februarie, un număr de 29.462 de unităţi (+16,5% faţă de februarie 2023), iar în primele două luni ale anului au ajuns la 56.636 de unităţi, în creştere cu 16,7%, de la un an la altul.

Distribuie